2013 Ankieta 2 dla klientow ...
|
2013 Ankieta 2 dla klientow wewnetrznych 15 02 2013, Studia Zarządzanie PWR, Zarządzanie PWR II Stopień, II ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ] ANKIETA 2. dla klientów wewnętrznych controllingu w organizacji 1. CELE WDROŻENIA CONTROLLINGU Proszę ocenić w jakim stopniu CONTROLLING przyczynia się do osiągania niżej wymienionych celów: Cyfrę – odnoszącą się do wybranej odpowiedzi – proszę zaznaczyć krzyżykiem: 4 – Maksymalny stopień (to controlling jest przede wszystkim odpowiedzialny za osiągnięcie celu) 0 –Stopień zerowy (controlling nie przyczynia się ogóle do osiągnięcia celu) 4 3 2 1 0 CELE O CHARAKTERZE STRATEGICZNYM: 1.1. zapewnienie długotrwałej egzystencji (ciągłości funkcjonowania) organizacji 4 3 2 1 0 1.2. zapewnienie efektywności funkcjonowania organizacji 4 3 2 1 0 1.3. poprawa efektywności działania organizacji 4 3 2 1 0 1.4. zapewnienie rozwoju organizacji, usuwanie barier w rozwoju organizacji 4 3 2 1 0 1.5. poprawa konkurencyjności organizacji 4 3 2 1 0 1.6. wzmocnienie elastycznego dopasowania się organizacji do zmian zachodzących w otoczeniu 4 3 2 1 0 1.7. minimalizacja ryzyka gospodarczego 4 3 2 1 0 1.8. maksymalizacja wartości organizacji 4 3 2 1 0 CELE ODNOSZĄCE SIĘ DO ZARZĄDZANIA: 1.9. zwiększenie skuteczności zarządzania organizacją (zapewnienie, że zaplanowane cele będą osiągane) 4 3 2 1 0 1.10. zwiększenie efektywności zarządzania organizacją 4 3 2 1 0 1.11. zwiększenie sprawności zarządzania organizacją 4 3 2 1 0 1.12. usprawnienie wytyczania celów i planowania na poziomie strategicznym w organizacji 4 3 2 1 0 1.13. usprawnienie wytyczania celów i planowania na poziomie operacyjnym w organizacji 4 3 2 1 0 1.14. usprawnienie analizy i doskonalenia obszarów niedomagań w organizacji na poziomie strategicznym 4 3 2 1 0 1.15. usprawnienie analizy i doskonalenia „wąskich gardeł” w organizacji na poziomie operacyjnym 4 3 2 1 0 1.16. usprawnienie działań kontrolnych w organizacji na poziomie strategicznym 4 3 2 1 0 1.17. usprawnienie działań kontrolnych w organizacji na poziomie operacyjnym 4 3 2 1 0 1.18. umożliwienie menedżerom podejmowania trafnych decyzji w organizacji 4 3 2 1 0 1.19. umożliwienie menedżerom podejmowania racjonalnych decyzji w organizacji 4 3 2 1 0 1.20. zapewnienie koordynacji procesów zachodzących wewnątrz organizacji 4 3 2 1 0 1.21. zintegrowanie działań menedżerskich należących do różnych obszarów funkcjonowania organizacji (np. zaopatrzenie, produkcja, zbyt) 4 3 2 1 0 1.22. zintegrowanie działań menedżerskich należących do różnych poziomów zarządzania (strategiczny, operacyjny) 4 3 2 1 0 1.23. zapewnienie racjonalnego podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności we wszystkich komórkach w organizacji 4 3 2 1 0 1.24. informacyjne zabezpieczenie zarządzania w organizacji, w tym terminowe dostarczanie menedżerom jakościowo odpowiednich informacji po jak najniższym koszcie 4 3 2 1 0 1.25. stworzenie systemu doradztwa menedżerskiego (controllerzy jako osoby dostarczające menedżerom różnych wariantów decyzji i pomoc w wyborze jednego z nich) 4 3 2 1 0 1.26. poprawa procesów komunikacji w organizacji 4 3 2 1 0 1.27. przyspieszenie procesów decyzyjnych w organizacji 4 3 2 1 0 1.28. zwiększenie samodzielności decyzyjnej kierowników w organizacji 4 3 2 1 0 1.29. stworzenie systemu budżetowania, który motywująco wpływa na pracowników naszej organizacji 4 3 2 1 0 1.30. stworzenie systemu budżetowania, który stanowi skuteczne narzędzie kontroli w naszej organizacji 4 3 2 1 0 1.31. stworzenie systemu budżetowania pozwalającego na racjonalizację kosztów działalności naszej organizacji 4 3 2 1 0 CELE O CHARAKTERZE OPERACYJNYM: 1.32. zapewnienie osiągania przez organizację efektywności ekonomicznej 4 3 2 1 0 1.33. poprawa wyników finansowych organizacji 4 3 2 1 0 1.34. maksymalizacja zysku organizacji 4 3 2 1 0 1.35. racjonalizacja kosztów działalności organizacji 4 3 2 1 0 1.36. zwiększenie przychodów organizacji 4 3 2 1 0 1.37. zwiększenie wydajności pracy 4 3 2 1 0 1.38. zapewnienie płynności finansowej 4 3 2 1 0 1.39. stworzenie i/lub doskonalenie systemu budżetowania 4 3 2 1 0 1.40. zapewnienie dyscypliny budżetowej (czasowej, ilościowej, itp.) 4 3 2 1 0 1.41. stworzenie i/lub udoskonalenie systemu informacyjnego 4 3 2 1 0 1.42. zagwarantowanie stabilności zatrudnienia 4 3 2 1 0 1.43. ukierunkowanie działalności komórek na wynik 4 3 2 1 0 1.44. rozwinięcie proefektywnościowych zachowań kierownictwa 4 3 2 1 0 1.45. wywołanie prorynkowych zachowań kierownictwa 4 3 2 1 0 1.46. optymalizacja poziomu zatrudnienia 4 3 2 1 0 1.47. zwiększenie zadowolenia i podniesienie morale pracowników 4 3 2 1 0 1.48. zwiększenie motywacji pracowników w organizacji do realizacji zadań zgodnych z celami organizacji 4 3 2 1 0 1.49. zapewnienie odpowiednich kompetencji pracowników 4 3 2 1 0 1.50. podniesienie jakości oferowanych przez organizację produktów (w tym usług) 4 3 2 1 0 1.51. poprawa procesu obsługi klienta 4 3 2 1 0 1.52. zwiększenie poziomu innowacyjności w organizacji 4 3 2 1 0 1.53. wzrost produktywności 4 3 2 1 0 A.B. 2. OCENA ROZWIĄZAŃ CONTROLLINGU 5 Tak 4 Raczej tak 3 Ani tak ani nie 2 Raczej nie 1 Nie 5 4 3 2 1 Proszę ustosunkować się do poniższych stwierdzeń w Państwa organizacji? Cyfrę – odnoszącą się do wybranej odpowiedzi proszę zaznaczyć krzyżykiem: 2.1. Wydaje się, że dobrze byłoby ograniczyć zakres niektórych zadań controllingu , tzn. z korzyścią mogłyby być one przekazane do innych komórek w organizacji, co oznacza, że istnieją inne stanowiska w organizacji lepiej predysponowane ich realizacji i nie ma potrzeby, aby zajmował się nimi controlling. 5 4 3 2 1 2.2. Wydaje się, że dobrze byłoby zwiększyć zakres niektórych zadań controllingu , tzn. należałoby rozważyć poszerzenie zadań controllingu o pewne kwestie, dotąd nie wykonywane w organizacji, bądź realizowane przez inne komórki. 5 4 3 2 1 2.3. Ze względu na możliwe do uzyskania korzyści liczebność komórki odpowiedzialnej za controlling powinna ulec zmianie (zwiększyć lub zmniejszyć się). 5 4 3 2 1 2.4. Controllerzy powinni zajmować nieco inne miejsce w strukturze organizacyjnej (np. inny szczebel zarządzania, inna zależność służbowa, itp.) – pozytywnie wpłynęłoby to na realizowane przez nich zadania 5 4 3 2 1 2.5. Zakres uprawnień decyzyjnych controllerów mógłby się zmienić (zostać poszerzony lub zawężony) celem zwiększenia efektywności controllingu 5 4 3 2 1 2.6. Zmiana zakresu odpowiedzialności controllerów (poszerzenie lub zawężenie) mogłaby pozytywnie wpłynąć na realizację zadań controllingu 5 4 3 2 1 2.7. Jestem w pełni zadowolony ze współpracy z controllerami w naszej organizacji. 5 4 3 2 1 2.8. Potrafiłbym wskazać pewne udoskonalenia , które korzystnie wpłynęłyby na efektywność pracy controllerów. 5 4 3 2 1 2.9. Z uwagi na efektywność proponowanych rozwiązań controllingu w naszej organizacji możnaby rozważyć wyodrębnienie innych niż istniejące rodzajów ośrodków odpowiedzialności* . 5 4 3 2 1 2.10. Wyodrębniając ośrodki odpowiedzialności w naszej organizacji należałoby posłużyć się również innymi niż wskazane powyżej kryteriami* . 5 4 3 2 1 2.11. W świetle przewidywanych korzyści w naszej organizacji powinno się zmniejszyć rozmiary ośrodków odpowiedzialności (tzn. np. niektóre z ośrodków podzielić na mniejsze) * . 5 4 3 2 1 2.12. W świetle przewidywanych korzyści w naszej organizacji powinno się zwiększyć rozmiary ośrodków odpowiedzialności (tzn. np. niektóre z ośrodków skonsolidować) * . 5 4 3 2 1 2.13. Budżetowanie wpływa motywująco na pracowników naszej organizacji. 5 4 3 2 1 2.14. Budżetowanie stanowi skuteczne narzędzie kontroli w naszej organizacji. 5 4 3 2 1 2.15. Budżetowanie pozwala na racjonalizację kosztów działalności naszej organizacji. 5 4 3 2 1 2.16. Budżetowanie usztywnia funkcjonowanie naszej organizacji. 5 4 3 2 1 2.17. W organizacji nie ma problemu z dyscypliną budżetową. Pracownicy przestrzegają postanowień procedur budżetowania. 5 4 3 2 1 2.18. Informacje dostarczane przez system informacyjnosprawozdawczy w organizacji są zawsze aktualne . 5 4 3 2 1 2.19. Informacje dostarczane przez system informacyjnosprawozdawczy zawsze są zrozumiałe . 5 4 3 2 1 2.20. Informacje dostarczane przez system informacyjnosprawozdawczy zawsze są obiektywne . 5 4 3 2 1 2.21. Poziom szczegółowości informacji dostarczanych przez system informacyjnosprawozdawczy jest odpowiedni (nie są one ani zbyt ogólnikowe, ani zbyt szczegółowe). 5 4 3 2 1 2.22. Informacje generowane przez system informacyjno sprawozdawczy w pełni spełniają potrzeby i oczekiwania odbiorców tych informacji (w tym zwłaszcza odbiorców wewnętrznych). 5 4 3 2 1 2.23. Przekroje rachunków kosztów stosowane w naszej są absolutnie wystarczające dla naszej organizacji. W ogóle nie rozważamy wprowadzenia udoskonaleń w tym zakresie. 5 4 3 2 1 2.24. Rozwiązania w zakresie rachunków wyników w pełni spełniają nasze oczekiwania. W ogóle nie rozważamy wprowadzenia udoskonaleń w tym zakresie. 5 4 3 2 1 2.25. W świetle przewidywanych korzyści w naszej organizacji powinno się rozszerzyć wachlarz narzędzi wykorzystywanych w controllingu. 5 4 3 2 1 2.26. W świetle przewidywanych korzyści w naszej organizacji powinno się nieco udoskonalić rozwiązania w zakresie budżetowania w organizacji. 5 4 3 2 1 2.27. Zmiany w zakresie systemu informacyjnosprawozdawczego mogłyby korzystnie wpłynąć na jakość funkcjonowania naszej organizacji. 5 4 3 2 1 2.28. Wydaje się, że w innych obszarach (tych bez controllingu) naszej organizacji też możnaby z korzyścią rozważyć wdrożenie controllingu. 5 4 3 2 1 2.29. Roczny koszt utrzymania w naszej organizacji szeroko rozumianego controllingu jest zbyt wysoki. 5 4 3 2 1 2.30. Korzyści z wdrożenia w naszej organizacji controllingu równoważą ponoszone na ten cel koszty. 5 4 3 2 1 * Proszę uzupełnić jedynie w przypadku, gdy w organizacji są wyodrębnione ośrodki odpowiedzialności ** Proszę uzupełnić jedynie w przypadku, gdy w organizacji istnieje system budżetowania Stanowisko osoby wypełniającej ankietę:...................................................................... Dziękujemy za wypełnienie ankiety! A.B.
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllily-lou.xlx.pl
|
|
Linki |
: Strona pocz±tkowa | : 2008-Metody obliczeniowe-08-D-2008-11-11-21-31-58, Inżynierskie, Semestr III, Metody obliczeniowe, Wyklady | : 2008-Metody obliczeniowe-07-D-2008-10-29-19-28-1, Inżynierskie, Semestr III, Metody obliczeniowe, Wyklady | : 2008-Metody obliczeniowe-06-D-2008-10-22-20-13-23, Inżynierskie, Semestr III, Metody obliczeniowe, Wyklady | : 3.Biochemia, I rok, II semestr, biochemia | : 2011-04-04-WIL-Wyklad-26, Politechnika Krakowska, IV Semestr, Matematyka, Wykłady | : 20 pomiar strumienia objetosci i masy za pomoca rurek spietrzajacych, Politechnika Poznańska, Mechanika i Budowa Maszyn, III rok, 5 semestr, Mechanika płynów | : 2.Rezonans.Rownolegly, POLITECHNIKA ŚLĄSKA Wydział Mechaniczny-Technologiczny - MiBM POLSL, Inżynierskie, Semestr 5, Elektrotechnika i napędy, elektrotechnika i nap dy | : 3. NPV KOSZTY EWB- MUZ IŚ 2010-11, ZUT-Energetyka-inżynier, VI Semestr, Gospodarka odpadami, Odpady Energetyczne | : 2014 opracowanie, POLITECHNIKA ŚLĄSKA Wydział Mechaniczny-Technologiczny - MiBM POLSL, Inżynierskie, Semestr 7, Technologie procesów materiałowych | : 3. Geochemia skal magmowych, GIG, semestr 5, Geochemia |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllicowka.xlx.pl
. : : . |
|