3. Rozpoznawanie obiektów ...
|
3. Rozpoznawanie obiektów budowlanych, budownictwo, technikum
[ Pobierz całość w formacie PDF ] MINISTERSTWO EDUKACJI i NAUKI Alicja Kulczycka Rozpoznawanie obiektów budowlanych 311[04].O1.03 Poradnik dla ucznia Wydawca Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy Radom 2005 „ Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” [ Recenzenci: mgr inż. Teresa Florczak mgr inż. Alicja Zajączkowska Opracowanie redakcyjne: mgr inż. Katarzyna Maćkowska Konsultacja: dr Janusz Figurski mgr inż. Mirosław Żurek Korekta: mgr inż. Mirosław Żurek – Rozpoznawanie obiektów budowlanych zawartego w modułowym programie nauczania dla zawodu technik budownictwa. Wydawca Instytut Technologii Eksploatacji – Państwowy Instytut Badawczy, Radom 2005 „ Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 1 Poradnik stanowi obudowę dydaktyczną programu jednostki modułowej 311[04].O1.03 SPIS TREŚCI 1. Wprowadzenie 3 2. Wymagania wstępne 4 3. Cele kształcenia 5 4. Materiał nauczania 6 4.1. Podstawowe pojęcia budowlane 6 4.1.1. Materiał nauczania 6 4.1.2. Pytania sprawdzające 9 4.1.3. Ćwiczenia 9 4.1.4. Sprawdzian postępów 10 4.2. Obiekty budowlane 10 4.2.1. Materiał nauczania 10 4.2.2. Pytania sprawdzające 13 4.2.3. Ćwiczenia 14 4.2.4. Sprawdzian postępów 14 4.3. Budynki i budowle 15 4.3.1. Materiał nauczania 15 4.3.2. Pytania sprawdzające 21 4.3.3. Ćwiczenia 21 4.3.4. Sprawdzian postępów 22 4.4. Funkcje pomieszczeń w budynkach 22 4.4.1. Materiał nauczania 22 4.4.2. Pytania sprawdzające 25 4.4.3. Ćwiczenia 26 4.4.4. Sprawdzian postępów 26 4.5. Systemy technologiczno-konstrukcyjne obiektów budowlanych 27 4.5.1. Materiał nauczania 27 4.5.2. Pytania sprawdzające 31 4.5.3. Ćwiczenia 32 4.5.4. Sprawdzian postępów 32 4.6. Style architektoniczne 33 4.6.1. Materiał nauczania 33 4.6.2. Pytania sprawdzające 51 4.6.3. Ćwiczenia 52 4.6.4. Sprawdzian postępów 53 4.7. Problemy współczesnej urbanistyki oraz wpływ obiektów budowlanych na środowisko 54 4.7.1. Materiał nauczania 54 4.7.2. Pytania sprawdzające 55 4.7.3. Ćwiczenia 55 4.7.4. Sprawdzian postępów 56 5. Sprawdzian osiągnięć 57 6. Literatura 61 „ Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 2 1. WPROWADZENIE Poradnik będzie Ci pomocny w przyswajaniu wiedzy związanej z rozpoznawaniem elementów, układów konstrukcyjnych, systemów technologicznych oraz stylów architektonicznych budowli wznoszonych w środowisku. W poradniku zamieszczono: – wymagania wstępne, wykaz umiejętności, jakie powinieneś mieć już ukształtowane, abyś bez problemów mógł korzystać z poradnika, – cele kształcenia, wykaz umiejętności, jakie ukształtujesz podczas pracy z poradnikiem, – materiał nauczania, „pigułkę” wiadomości teoretycznych niezbędnych do opanowania treści jednostki modułowej, – zestaw pytań przydatny do sprawdzenia, czy opanowałeś podane treści, – ćwiczenia, które pozwolą Ci zweryfikować wiadomości teoretyczne oraz ukształtować umiejętności praktyczne, – sprawdzian postępów, który pozwoli Ci określić zakres poznanej wiedzy. Pozytywny wynik sprawdzianu potwierdzi Twoją wiedzę i umiejętności z tej jednostki modułowej. Wynik negatywny będzie wskazaniem, że powinieneś powtórzyć wiadomości i poprawić umiejętności z pomocą nauczyciela, – sprawdzian osiągnięć, przykładowy zestaw pytań testowych, który pozwoli Ci sprawdzić, czy opanowałeś materiał w stopniu umożliwiającym zaliczenie całej jednostki modułowej. – wykaz literatury uzupełniającej. Materiał nauczania umieszczony w poradniku zawiera najważniejsze, ujęte w dużym skrócie, treści dotyczące omawianych zagadnień. Musisz korzystać także z innych źródeł informacji, a przede wszystkim z podręczników wymienionych w spisie literatury na końcu poradnika. „ Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 3 2. WYMAGANIA WSTĘPNE Przystępując do realizacji programu jednostki modułowej powinieneś umieć: − określać przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i ochrony środowiska podczas wykonywania robót budowlanych, − korzystać z różnych źródeł informacji, − analizować elementy środowiska, − posługiwać się techniką komputerową, − stosować zasady współpracy w grupie, − uczestniczyć w dyskusji i prezentacji, − stosować różne metody i środki porozumiewania się na temat zagadnień technicznych. „ Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 4
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllily-lou.xlx.pl
|
|
Linki |
: Strona pocz±tkowa | : 2012 t gornictwa podziemnego 122 k, górnictwo, Technik Górnictwa Podziemnego - egazminy zawodowe | : 3.4.1. Wypadkowa zbieżnego układu sił 3.4.2. Warunki równowagi zbieżnego układu sił 3.4.3. Twierdzenie o trzech siłach(1), mechanika techniczna | : 3.Kurs Photoshop - Techniki pracy cz.3(informacje), kurs photoshopa-4 cz.[Pl] iso | : 2010 LISTOPAD OPERON PP ODP, Szkoła, Liceum^Technikum, MATURA, JĘZYK POLSKI arkusze maturalne, OPERON POZIOM PODSTAWOWY | : 2010.08 Kiedy sami możemy odzyskać dane z uszkodzonego HDD, TECHNIKUM, Informatyczne, 1 Diagnostyka i naprawa UTK, Programy diagnostyczne, Diagnostyka | : 2008.04 Odzyskiwanie danych, TECHNIKUM, Informatyczne, 1 Diagnostyka i naprawa UTK, Programy diagnostyczne, Diagnostyka | : 2010-11-05-WIL-Wyklad-05, Budownictwo Politechnika, matematyka, wykłady | : 2010-11-06-WIL-Wyklad-06, Budownictwo Politechnika, matematyka, wykłady | : 2010-11-07-WIL-Wyklad-07, Budownictwo Politechnika, matematyka, wykłady | : 3.2 wiezy reakcje wiezow, Prywatne, Budownictwo, Materiały, Semestr II, II semestr, mechanika ogólna I, teoria statyka, teoria dr Sałata |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plaudipoznan.keep.pl
. : : . |
|