Strona główna
  2015 matura INFORMATYKA poziom ...

2015 matura INFORMATYKA poziom rozszerzony KLUCZ II, NOWA MATURA 2015 arkusz + odpowiedzi, INFORMATYKA

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->EGZAMIN MATURALNYW ROKU SZKOLNYM 2014/2015FORMUŁA OD 2015(„NOWA MATURA”)INFORMATYKAPOZIOM ROZSZERZONYZASADY OCENIANIA ROZWIĄZAŃ ZADAŃARKUSZ MIN-R1,R2(Wersja uaktualniona; 3 lipca 2015r.)MAJ 2015Uwaga: Akceptowane są wszystkie odpowiedzi merytorycznie poprawne i spełniające warunki zadania.Część IZadanie 1.1. (0–2)Wymagania ogólneIII. Rozwiązywanie problemówi podejmowanie decyzji z wykorzystaniemkomputera, z zastosowaniem podejściaalgorytmicznego.Poprawna odpowiedźstrategia B: P={ film 5, film 2 }strategia C: P={ film 1, film 4, film 2 }strategia D: P={ film 1, film 4, film 2 }Schemat punktowania2 p. – za podanie poprawnych odpowiedzi dla trzech strategii.1 p. – za podanie poprawnych odpowiedzi dla dwóch strategii.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo za brak odpowiedzi.Zadanie 1.2. (0–3)III. Rozwiązywanie problemówi podejmowanie decyzji z wykorzystaniemkomputera, z zastosowaniem podejściaalgorytmicznego.Poprawna odpowiedźStrategia ATelewizja/kanałTV1TV2Film i godziny jego emisjifilm 1 (od 10:00 do 12:00),film 2 (od 12:00 do 14:00)film 3 (od 10:00 do 11:00),film 4 (od 11:00 do 12:00)Zdający opracowuje i przeprowadza wszystkie etapyprowadzące do otrzymania poprawnego rozwiązaniaproblemu: od sformułowania specyfikacji problemupo testowa nie rozwiązania (5.7.).Zdający stosuje podejście zachłannew rozwiązywaniu problemów (5.10.).Wymagania szczegółoweZdający stosuje podejście algorytmicznedo rozwiązywania problemu (5.2.).Zdający opracowuje i przeprowadza wszystkie etapyprowadzące do otrzymania poprawnego rozwiązaniaproblemu: od sformułowania specyfikacji problemupo testowanie rozwiązania (5.7.).Wynik algorytmu przy zastosowaniu strategii A:P={ film 1, film 2}Większy zbiór filmów, które może obejrzeć widz:P={ film 3, film 4, film 2 }Strona 2 z 13Strategia BTelewizja/kanałTV1TV2Film i godziny jego emisjifilm 1 (od 11:30 do 12:30),film 2 (od 15:00 do 16:00)film 3 (od 10:00 do 12:00),film 4 (od 12:00 do 14:00)Wynik algorytmu przy zastosowaniu strategii B:P={ film 1, film 2}Większy zbiór filmów, które może obejrzeć widz:P={ film 3, film 4, film 2 }Strategia CTelewizja/kanałTV1TV2Film i godziny jego emisjifilm 1 (od 09:00 do 14:00),film 2 (od 15:00 do 16:00)film 3 (od 10:00 do 12:00),film 4 (od 12:00 do 14:00)Wynik algorytmu przy zastosowaniu strategii C:P={ film 1, film 2}Większy zbiór filmów, które może obejrzeć widz:P={ film 3, film 4, film 2 }Schemat punktowania3 p. – za podanie dla trzech strategii programu telewizyjnego, poprawnego dla nich wyniku algorytmuoraz poprawnego większego zbioru filmów, który może obejrzeć.2 p. – za podanie dla dwóch strategii programu telewizyjnego, poprawnego dla nich wyniku algorytmuoraz poprawnego większego zbioru filmów, który może obejrzeć.1 p. – za podanie dla jednej strategii programu telewizyjnego, poprawnego dla niej wyniku algorytmuoraz poprawnego większego zbioru filmów, który może obejrzeć.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo za brak odpowiedzi.Uwaga: sprawdzenie poprawności odpowiedzi wymaga zasymulowania działania algorytmu napodanym przez ucznia przykładzie oraz sprawdzenia, czy podany większy zbiór jest poprawny.Zadanie 2.1. (0–1)III. Rozwiązywanie problemówi podejmowanie decyzji z wykorzystaniemkomputera, z zastosowaniem podejściaalgorytmicznego.Poprawna odpowiedźF, P, P, F.Schemat punktowania1 p. – za wskazanie czterech poprawnych odpowiedzi.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo brak odpowiedzi.Strona 3 z 13Zdający opisuje podstawowe algorytmy i stosujealgorytmy na liczbach całkowitych (5.11.a).Zadanie 2.2. (0–1)II. Wyszukiwanie, gromadzeniei przetwarzanie informacji z różnychźródeł;opracowywanie za pomocą komputera:rysunków, tekstów, danych liczbowych,motywów, animacji, prezentacjimultimedialnych.Poprawna odpowiedźF, P, F, F.Schemat punktowania1 p. – za wskazanie czterech poprawnych odpowiedzi.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo za brak odpowiedzi.Zadanie 2.3. (0–1)II. Wyszukiwanie, gromadzeniei przetwarzanie informacji z różnychźródeł;opracowywanie za pomocą komputera:rysunków, tekstów, danych liczbowych,motywów, animacji, prezentacjimultimedialnych.Poprawna odpowiedźP, F, F, P.Schemat punktowania1 p. – za wskazanie czterech poprawnych odpowiedzi.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo za brak odpowiedzi.Zadanie 2.4. (0–1)V. Ocena zagrożeń i ograniczeń, docenianiespołecznych aspektów rozwoju i zastosowańinformatyki.Poprawna odpowiedźP, F, F, F.Schemat punktowania1 p. – za komplet poprawnych odpowiedzi.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo za brak odpowiedzi.Zdający stosuje normy etyczne i prawne związanez rozpowszechnianiem programów komputerowych,bezpieczeństwem i ochroną danych oraz informacjiw komputerze i w sieciach komputerowych (7.3.).Zdający stosuje metody wyszukiwaniai przetwarzania informacji w relacyjnej bazie danych(język SQL) (2.2.).Zdający określa własności grafiki rastroweji wektorowej oraz charakteryzuje podstawoweformaty plików graficznych, tworzy i edytuje obrazyrastrowe i wektorowe z uwzględnieniem warstwi przekształceń (4.2.).Strona 4 z 13Zadanie 2.5. (0–1)II. Wyszukiwanie, gromadzeniei przetwarzanie informacji z różnychźródeł;opracowywanie za pomocą komputera:rysunków, tekstów, danych liczbowych,motywów, animacji, prezentacjimultimedialnych.Poprawna odpowiedźF, P, P, F.Schemat punktowania1 p. – za wskazanie czterech poprawnych odpowiedzi. 0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną alboza brak odpowiedzi.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo za brak odpowiedzi.Zadanie 3.1. (0–2)III. Rozwiązywanie problemówi podejmowanie decyzji z wykorzystaniemkomputera, z zastosowaniem podejściaalgorytmicznego.Poprawna odpowiedźNumerwywołania1234Wartośća1881284Wartośćb1284Wynikx-111Wynik y16-11Zdający wykorzystuje arkusz kalkulacyjnydo obrazowania zależności funkcyjnychi do zapisywania algorytmów (4.4.).Zdający stosuje podejście algorytmicznedo rozwiązywania problemu (5.2.).Zdający opracowuje i przeprowadza wszystkie etapyprowadzące do otrzymania poprawnego rozwiązaniaproblemu: od sformułowania specyfikacji problemupo testowa nie rozwiązania (5.7.).Schemat punktowania2 p. – za prawidłowe uzupełnienie kolumn z wartościamiaiboraz za prawidłowe uzupełnienie kolumnWynik x i Wynik y.1 p. – za prawidłowe uzupełnienie kolumn z wartościamiaibalbo za prawidłowe uzupełnienie kolumnWynik x i Wynik y.0 p. – za odpowiedź niepełną lub błędną albo brak odpowiedzi.Strona 5 z 13 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lily-lou.xlx.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • americanway.pev.pl
  •  Linki
     : Strona pocz±tkowa
     : 2007-t teleinform, Teleinformatyk arkusze pisemne
     : 2002m matematyczno przyrodniczy standard poznaj zainteresowania arkusz, Matematyka, fizyka etc, (!) Egzamin gimnazjalny
     : 2005 arkusz pp, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2005 arkusz pr, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2008 marzec próbna przed 2008 OKE Jaworzno, arkusze
     : 2005 arkusz pp przykł, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2005 arkusz pr próna, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2006 arkusz pp popr, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2009 listopad Biologia-arkusz-pR, Matury Biologia PPodstawowy i PRozszerzony
     : 2005-AMI-arkusz1-4, politechnika lodzka, semestr 1, Analiza matematyczna
     . : : .
    Copyright (c) 2008 To, co jest dla mnie dobre, a to, czego chcę, to często dwie różne rzeczy. | Designed by Elegant WPT