2011 MAJ OKE PP ODP, Szkoła, Liceum^Technikum, MATURA, HISTORIA MUZYKI arkusze maturalne, POZIOM PODSTAWOWY
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie EGZAMIN MATURALNY 2011 HISTORIA MUZYKI POZIOM PODSTAWOWY Kryteria oceniania odpowiedzi MAJ 2011 2 Egzamin maturalny z historii muzyki – poziom podstawowy Kryteria oceniania odpowiedzi Zadanie 1. (0−1) Obszar standardów Opis wymagań Wiadomości i rozumienie Rozpoznanie gatunku chorału na podstawie opisu jego cech Przykłady poprawnej odpowiedzi chorał gregoriański lub monodia chorałowa, lub śpiew rzymski, lub cantus romanus 1 p. – za podanie poprawnej nazwy gatunku chorału 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 2. (0−5) A. (0−4) Wiadomości i rozumienie Znajomość twórczości klasyków wiedeńskich – podanie nazwisk twórców i określenie formy wskazanych kompozycji Przykłady poprawnych odpowiedzi Tytuł Imię i nazwisko twórcy Forma (gatunek) Stworzenie świata Joseph Haydn oratorium Wesele Figara Wolfgang Amadeus Mozart opera La Passione Joseph Haydn symfonia Eine kleine Nachtmusik Wolfgang Amadeus Mozart serenada 4 p. – za uzupełnienie wszystkich wierszy w tabeli (imię i nazwisko twórcy, forma muzyczna) 1 p. – za uzupełnienie jednego wiersza w tabeli 0 p .–za podanie tylko nazwiska twórcy lub tylko określenie formy muzycznej wymienionego utworu, lub odpowiedź niepoprawną B. (0−1) Wiadomości i rozumienie Znajomość twórczości klasyków wiedeńskich – określenie epoki, z której pochodzą wymienione utwory Poprawna odpowiedź klasycyzm 1 p. – za podanie poprawnej nazwy epoki, z której pochodzą wymienione w tabeli utwory 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 3. (0−4) Wiadomości i rozumienie Uporządkowanie chronologiczne wskazanych gatunków muzycznych Poprawne odpowiedzi Forma muzyczna Nazwa epoki fuga barok psalm starożytność forma sonatowa klasycyzm msza średniowiecze Egzamin maturalny z historii muzyki – poziom podstawowy Kryteria oceniania odpowiedzi 3 4 p. – za poprawne podanie nazw czterech epok, w których powstały wymienione w tabeli formy muzyczne 1 p. – za poprawne podanie nazwy jednej epoki 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 4. (0−2) Wiadomości i rozumienie Znajomość cech symfonii Mendelssohna i Schuberta Poprawne odpowiedzi A. – P, B. – F 2 p. – za poprawną ocenę dwóch przedstawionych informacji 1 p. – za poprawną ocenę jednej informacji 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 5. (0−1) Wiadomości i rozumienie Rozpoznanie nazwy instrumentu na podstawie opisu jego funkcji w starożytnej Grecji Poprawna odpowiedź monochord 1 p. – za podanie poprawnej nazwy opisanego w tekście instrumentu 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 6. (0−4) A. (0−1) Wiadomości i rozumienie Umieszczenie w czasie złotego wieku muzyki polskiej Poprawna odpowiedź XVI wiek 1 p. – za poprawne umiejscowienie w czasie złotego wieku muzyki polskiej 0 p. – za odpowiedź niepoprawną B. (0−3) Wiadomości i rozumienie Podanie nazwisk kompozytorów, którzy tworzyli w okresie złotego wieku muzyki polskiej Przykłady poprawnych odpowiedzi kompozytorzy: Wacław z Szamotuł, Mikołaj Gomółka, Mikołaj Zieleński lub Sebastian z Felsztyna, lub Mikołaj z Krakowa, lub Marcin Leopolita, Krzysztof Borek, lub Tomasz Szadek, lub Krzysztof Klabon, lub inni. 3 p. – za poprawne podanie nazwisk trzech kompozytorów polskich tworzących w tym okresie 1 p. – za podanie nazwiska jednego kompozytora polskiego renesansu 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 7. (0−2) Wiadomości i rozumienie Scharakteryzowanie twórczości Beethovena i Chopina – podanie tytułów dzieł, w których występuje marsz żałobny 4 Egzamin maturalny z historii muzyki – poziom podstawowy Kryteria oceniania odpowiedzi Przykłady poprawnych odpowiedzi • dzieło Ludwiga van Beethovena: np. III Symfonia Es-dur Eroica op.55 lub Sonata As-dur op.26 • dzieło Fryderyka Chopina: II Sonata fortepianowa b-moll op. 35 2 p. – za poprawne podanie tytułu dzieła Beethovena i tytułu dzieła Chopina, w których występuje marsz żałobny 1 p. – za poprawne podanie tytułu dzieła Beethovena lub tytułu dzieła Chopina, w którym występuje marsz żałobny 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 8. (0−6) Korzystanie z informacji Rozpoznanie rodzajów i cech koncertów barokowych na podstawie analizy słuchowej fragmentów nagrań Przykłady poprawnych odpowiedzi • Przykład 1. A. koncert solowy (koncert skrzypcowy) B. technika koncertująca w tym przykładzie polega na współzawodniczeniu instrumentu solowego z zespołem orkiestrowym • Przykład 2. A. concertogrosso B. technika koncertująca – współzawodniczenie grupy instrumentów z zespołem orkiestrowym • Przykład 3. A. koncert wokalny (koncert kościelny lub koncert wokalny instrumentalny, lub koncert duchowny) B. technika koncertująca – współzawodniczenie głosu z instrumentami (ze skrzypcami i organami) 6 p. –za poprawne podanie rodzajów koncertów i poprawne omówienie technik koncertujących w trzech przykładach 1 p. – za poprawne podanie rodzaju koncertu lub poprawne omówienie techniki koncertującej w jednym przykładzie 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 9. (0−4) A. (0−1) Korzystanie z informacji Podanie obsady wykonawczej na podstawie analizy wysłuchanego fragmentu utworu kameralnego z XIX wieku Poprawna odpowiedź kwintet fortepianowy 1 p. – za podanie poprawnej nazwy zespołu kameralnego wykonującego prezentowany utwór 0 p. – za podanie nazwy niepoprawnej B. (0−1) Korzystanie z informacji Określenie systemu harmonicznego utworu kameralnego z XIX wieku na podstawie analizy wysłuchanego fragmentu Egzamin maturalny z historii muzyki – poziom podstawowy Kryteria oceniania odpowiedzi 5 Poprawna odpowiedź system dur-moll (funkcyjny lub tonalny) 1 p. – za poprawne określenie rodzaju systemu harmonicznego w tym utworze 0 p. – za podanie określenia niepoprawnego C. (0−1) Korzystanie z informacji Wskazanie rodzaju zastosowanej faktury w utworze kameralnym z XIX wieku na podstawie wysłuchanego fragmentu Poprawna odpowiedź homofonia 1 p. – za poprawne podkreślenie rodzaju faktury zastosowanej w tym utworze 0 p. – za podkreślenie odpowiedzi niepoprawnej D. (0−1) Korzystanie z informacji Określenie budowy fragmentu utworu kameralnego z XIX wieku na podstawie wysłuchanego fragmentu Poprawna odpowiedź okresowość 1 p. – za poprawne określenie budowy utworu 0 p. – za odpowiedź niepoprawną Zadanie 10. (0−3) A. (0−1) Korzystanie z informacji Podanie techniki kompozytorskiej motetu Ave Maria Josquina des Prés na podstawie analizy słuchowo-wzrokowej Poprawna odpowiedź technika przeimitowana 1 p. – za poprawne podanie nazwy techniki 0 p. – za podanie nazwy niepoprawnej B. (0−1) Korzystanie z informacji Uzasadnienie wskazanej w punkcie A. techniki na podstawie analizy słuchowo-wzrokowej motetu Ave Maria Przykład poprawnej odpowiedzi Głosy w odstępie dwóch taktów imitują ten sam schemat melorytmiczny, opierając się na tym samym tekście. 1 p. – za podanie poprawnego argumentu uzasadniającego nazwę techniki podanej w pkt A. 0 p. – za podanie uzasadnienia niepoprawnego C. (0−1) Wiadomości i rozumienie Podanie nazwy szkoły kompozytorskiej, do której jest zaliczany Josquin des Prés, na podstawie znajomości stylu utworu Ave Maria Poprawna odpowiedź franko-flamandzka (flamandzka lub niderlandzka) 1 p. – za podanie poprawnej nazwy szkoły kompozytorskiej 0 p. – za odpowiedź niepoprawną
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllily-lou.xlx.pl
|
|
Linki |
: Strona pocz±tkowa | : 2007-t teleinform, Teleinformatyk arkusze pisemne | : 2002m matematyczno przyrodniczy standard poznaj zainteresowania arkusz, Matematyka, fizyka etc, (!) Egzamin gimnazjalny | : 2005 arkusz pr, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012 | : 2005 arkusz pr próna, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012 | : 2009 listopad Biologia-arkusz-pR, Matury Biologia PPodstawowy i PRozszerzony | : 2005-AMI-arkusz1-4, politechnika lodzka, semestr 1, Analiza matematyczna | : 2010-AMI-arkusz1-4, Politechnika, Analiza matematyczna I (cwiczenia) | : 2010 08 podstODP, Matematyka rozszerzona, Arkusze | : 2009 rozsz Informator, Matematyka rozszerzona, Arkusze | : 2005 12 podst, Matematyka rozszerzona, Arkusze |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllwy.xlx.pl
. : : . |
|