Strona główna
  2006 MAJ OKE PP ODP

2006 MAJ OKE PP ODP, Szkoła, Liceum^Technikum, MATURA, HISTORIA MUZYKI arkusze maturalne, POZIOM PODSTAWOWY

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Miejsce
na naklejkę
z kodem szkoły
dysleksja
MHM-P1A1P-062
EGZAMIN MATURALNY
Z HISTORII MUZYKI
Arkusz I
POZIOM PODSTAWOWY
Czas pracy 120 minut
ARKUSZ I
MAJ
ROK 2006
Instrukcja dla zdającego
1. Sprawdź, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 19 stron i płytę
znagraniami. Ewentualny brak zgłoś przewodniczącemu
zespołu nadzorującego egzamin.
2. Arkusz zawiera 30 zadań. Do zadań nr 2, 7, 13, 20, 24 i 27
dołączone są przykłady dźwiękowe nagrane kolejno na płycie.
Rozwiązuj te zadania po wysłuchaniu przykładów. Zadania te
oznaczone są
.
3. Rozwiązania wszystkich zadań zamieść w miejscu na to
przeznaczonym.
4. Pisz czytelnie. Używaj długopisu/pióra tylko z czarnym
tuszem/atramentem.
5. Nie używaj korektora, a błędne zapisy wyraźnie przekreśl.
6. Pamiętaj, że zapisy w brudnopisie nie podlegają ocenie.
7. Wypełnij tę część karty odpowiedzi, którą koduje zdający.
Nie wpisuj żadnych znaków w części przeznaczonej
dla egzaminatora.
8. Na karcie odpowiedzi wpisz swoją datę urodzenia i PESEL.
Zamaluj pola odpowiadające cyfrom numeru PESEL. Błędne
zaznaczenie otocz kółkiem i zaznacz właściwe.
Za rozwiązanie
wszystkich zadań
można otrzymać
łącznie
100 punktów
Życzymy powodzenia!
Wypełnia zdający przed
rozpoczęciem pracy
KOD
ZDAJĄCEGO
PESEL ZDAJĄCEGO
2
Egzamin maturalny z historii muzyki
Arkusz I
Zadanie 1.
(2 pkt)
Połącz nazwiska kompozytorów z nazwami tych form lub gatunków muzycznych, które są
charakterystyczne dla ich twórczości. W tym celu przyporządkuj cyfrom odpowiednie litery.
1. Mikołaj Gomółka
A. divertimento
2. Claudio Monteverdi
B. sonata da chiesa
4. Franciszek Schubert
D. madrygał
E. pieśń
1.
C
2.
D
3.
B
4.
E
Zadanie 2.
(3 pkt)
Wysłuchaj przykładów muzycznych do tego zadania. Przedstawiono w nich fragmenty trzech
utworów utrzymanych w tej samej technice kompozytorskiej. Każdy przykład pochodzi
z innej epoki. Na podstawie analizy słuchowej podaj nazwę tej techniki oraz podaj epoki,
z jakich pochodzą przykłady.
nazwa techniki kompozytorskiej
technika wariacyjna
epoka, z której pochodzi przykład 1
klasycyzm
epoka, z której pochodzi przykład 2
XX w.
epoka, z której pochodzi przykład 3
barok
Zadanie 3.
(3 pkt)
Poniżej podano cytaty zawierające opinie o stylu trzech współczesnych kompozytorów
polskich: W. Lutosławskiego, K. Pendereckiego, H. M. Góreckiego w pewnych etapach ich
twórczości. Przyporządkuj te opinie odpowiednim kompozytorom. W tym celu wpisz obok
nazwiska kompozytora właściwą cyfrę.
1.
W centrum kompozytorskich zainteresowań (...) leży problematyka sonorystyczna -
operowanie samym brzmieniem i wynalazczość w tym zakresie.
2.
W technice tego kompozytora ważną rolę odgrywa sposób formowania materiału -
indywidualny, niekiedy oparty na swoiście rozumianym aleatoryzmie, zwłaszcza
przebiegów czasowych.
3.
Prezentuje ideę muzyki w szczególny sposób uproszczonej, zredukowanej, sprowadzonej
niemal do stanu narodzin... Muzyka ta przynosi olbrzymi ładunek ekspresji typu
emocjonalnego.
Witold Lutosławski
...
2
..............
Krzysztof Penderecki
...
1
..............
Henryk Mikołaj Górecki
...
3
..............
3. Archangelo Corelli
C. psalm
Egzamin maturalny z historii muzyki
3
Arkusz I
Zadanie 4.
(3 pkt)
Podaj kompozytorów następujących dzieł:
tytuł dzieła
kompozytor
1. dialogi na adwent
Audite mortales
Bartłomiej Pękiel
2. Offertoria et communiones
Mikołaj Zieleński
3. Melodie na Psałterz Polski
Mikołaj Gomółka
4. pieśń
Już się zmierzcha
Wacław z Szamotuł
5. Hystorigraphi aciem
Mikołaj z Radomia
6. Mity
na skrzypce i fortepian
Karol Szymanowski
Zadanie 5.
(4 pkt)
Napisz, jaką ideę, typową dla muzyki XIX w., zrealizował w swoich dramatach muzycznych
Ryszard Wagner. Podaj tytuły dwóch wybranych dzieł Wagnera, będących
urzeczywistnieniem tej idei oraz tytuł wybranej pracy teoretycznej kompozytora, w której
omawia on własną koncepcję sztuki dramatycznej.
idea:
synteza sztuk – poezji, muzyki, sztuk plastycznych
tytuły dzieł: 1.
tetralogia „Pierścień Nibelunga
2.
„Parsifal”
tytuł pracy teoretycznej:
„Dzieło sztuki przyszłości”
Zadanie 6.
(3 pkt)
Poniżej podano nazwy trzech technik kompozytorskich, a na następnych stronach
zamieszczono przykłady trzech utworów powstałych w różnych epokach. Zestaw przykład
nutowy z nazwą techniki kompozytorskiej, która w nim występuje oraz podaj nazwę epoki
historycznej, z której pochodzi każdy prezentowany utwór. W tym celu uzupełnij poniższe
zestawienie.
technika kompozytorska numer przykładu
epoka
technika przeimitowania
2
renesans
technika basso continuo
3
barok
technika organalna
1
średniowiecze
4
Egzamin maturalny z historii muzyki
Arkusz I
Przykład 1.
Przykład 2.
Egzamin maturalny z historii muzyki
5
Arkusz I
Przykład 3.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • lily-lou.xlx.pl


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nasza-bajka.htw.pl
  •  Linki
     : Strona pocz±tkowa
     : 2006 2 IPN - Pamięć i Sprawiedliwosc, IPN - PAMIĘĆ I SPRAWIEDLIWOŚĆ
     : 2006 AON - Bibliografia publikacji pracowników w 2004r, 002-05 WOJSKO POLSKIE OD 01.01.1990, AON - Bibliografia publikacji pracowników
     : 2006. Building Websites With Joomla-A step by step tutorial to getting your Joomla CMS website up fast, Joomla
     : 2007-t teleinform, Teleinformatyk arkusze pisemne
     : 2006.05 Antywzorce w zarządzaniu projektami informatycznymi [Inzynieria Oprogramowania], Informatyka, ►Artykuły, SDJ, Inzynieria Oprogramowania
     : 2002m matematyczno przyrodniczy standard poznaj zainteresowania arkusz, Matematyka, fizyka etc, (!) Egzamin gimnazjalny
     : 2005 arkusz pr, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2005 arkusz pr próna, Matematyka, MATURY MATEMATYKA 2002 - 2012
     : 2009 listopad Biologia-arkusz-pR, Matury Biologia PPodstawowy i PRozszerzony
     : 2006-gran-fondo-2, marzocchi service manuals, marzocchi manuals
     . : : .
    Copyright (c) 2008 To, co jest dla mnie dobre, a to, czego chcę, to często dwie różne rzeczy. | Designed by Elegant WPT