2003-styczen-Jezyk angielski - ...
|
2003-styczen-Jezyk angielski - arkusz V - poziom rozszerzony, Arkusze Maturalne, Polski
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Miejsce na naklejkę z kodem (Wpisuje zdający przed rozpoczęciem pracy) KOD ZDAJĄCEGO MJA-R2D1P-021 EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO POZIOM ROZSZERZONY Arkusz V ROZUMIENIE TEKSTU CZYTANEGO Czas pracy 60 minut ARKUSZ V STYCZEŃ ROK 2003 Instrukcja dla zdającego 1. Proszę sprawdzić, czy arkusz egzaminacyjny zawiera 7 stron. Ewentualny brak należy zgłosić przewodniczącemu zespołu nadzorującego egzamin. 2. Obok każdego zadania podana jest maksymalna liczba punktów, którą można uzyskać za jego poprawne rozwiązanie. 3. Ocena końcowa jest otrzymywana w wyniku pomnożenia przez 2 sumy punktów uzyskanych ze wszystkich arkuszy danego poziomu. 4. Należy pisać czytelnie, tylko w kolorze niebieskim lub czarnym. 5. Błędne zapisy należy wyraźnie przekreślić. Nie wolno używać korektora. 6. Do ostatniej kartki arkusza dołączona jest karta odpowiedzi , którą w tym arkuszu wypełnia zdający . 1. W karcie wyników zamaluj całkowicie kratkę z literą oznaczającą właściwą odpowiedź, np. . Jeśli się pomylisz, błędne zaznaczenie obwiedź kółkiem i zamaluj inną odpowiedź. 7. Podczas tej części egzaminu nie można korzystać ze słownika. Za rozwiązanie wszystkich zadań można otrzymać łącznie 17 punktów. Życzymy powodzenia! (Wpisuje zdający przed rozpoczęciem pracy) PESEL ZDAJĄCEGO 2 Egzamin maturalny z języka angielskiego Arkusz V Zadanie 12. (4 pkt) Przeczytaj uważnie poniższą recenzję, a następnie, w pierwszej części zadania, zdecyduj, które ze streszczeń podanych w punkcie 12.1. najlepiej oddaje jej treść. Zakreśl literę A, B lub C. W drugiej części zadania, w punktach (12.2. – 12.4.) wybierz jedną, zgodną z tekstem i poprawną pod względem gramatycznym parafrazę podkreślonych części zdań. Zakreśl a, b, c lub d. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 1 punkt. The Almeida Theatre in Islington is about to close for two years for refurbishment. How appropriate then that its farewell production should be such an excellent staging of The Tempest , the play, which (12.2) many believe was Shakespeare’s symbolic goodbye to the theatre. But this is no sentimental farewell. Director Jonathan Kent has used the Almeida’s crumbling architecture to present a forcefully bleak vision of the play. Prospero’s island, (12.3) as designed by Paul Brown, is a heap of rubble on to which water pours in buckets from the roof. Ian McDiarmid’s scrawnily weathered and windswept Prospero makes perfect psychological sense of this environment, conveying a powerful sense of depression and bitterness. This is an astonishing production. It is so packed with startling feats of invention that (12.4) it makes you see The Tempest as if for the first time. The deceptively simple design casts a surreal spell and a succession of surprises and shock tactics intensifies the dreamy magic mood. For example, when Aiden Gillen’s Ariel is told to go by Prospero, he dives into a pool of water and vanishes from sight. He later emerges from the aquatic depths covered in a dark bird’s wings. The production leapfrogs beautifully from one image to another, treating the play as a series of rapidly changing, inexplicable moods. Kent’s interpretation suggests strongly that there can be no happy ending. There will be for the Almeida, though. (Według magazynu THE WEEK 6 January 2001 ) Egzamin maturalny z języka angielskiego Arkusz V 3 CZĘŚĆ I: 12.1. Which of the following summarises the review in the best way? A) It is an enthusiastic review. There are no weak points except the state of the theatre building. B) It is an enthusiastic review with no weak points mentioned. The poor state of the theatre building is the advantage. C) It is a positive review, however, some weak points are mentioned. CZĘŚĆ II: 12.2. a) is believed to be b) is believed to have been c) was believed to be d) was believed to have been 12.3. a) as it was designed b) like it was designed c) as was designed d) like was designed 12.4. a) you are made see b) you are made to be seen c) you are made seen d) you are made to see PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI! 4 Egzamin maturalny z języka angielskiego Arkusz V Zadanie 13. (6 pkt) Przeczytaj uważnie poniższy artykuł. Z podanych poniżej możliwości wybierz właściwą, tak aby otrzymać logiczny i gramatycznie poprawny tekst. Wpisz w każdą lukę jedną z trzech możliwości A, B lub C. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymasz 0,5 punktu. I’M MOVING OUT No doubt the thought has popped out into your head before: I wish I (13.0.-przykład) __A__ just move outta here! Maybe you’ve battled with your parents (13.1.) _____ times, or you feel as if you (13.2. ) _____ more privacy living in a city bus. (13.3.) _____ the reason, the desire to get out from under your parents’ roof can be intense – so intense that some kids, like Rose, don’t even wait until they (13.4.) _____ 18 before packing their stuff and leaving. Rose, 17, lives in Seattle. (13.5.) _____ her junior year, in the fall of 1997, her relationship with her father began to deteriorate. (13.6.) _____ annoyances became major issues. “If I had a sock or something on the floor, my dad (13.7.) _____ go into my room, take all my clothes and throw them in the garbage,” she explains. Her mother says that the aggravation was mutual: “We would almost never see Rose, and when she walked in, rather than her father saying, ‘Hi, Rose, welcome back,’ they had confrontations” Her mother figured that Rose was just growing up. “Rose was going through the normal adolescent process of breaking (13.8.) _____,” she says. “To do that, you have to pound the authority figure. That was my husband.” At (13.9.) _____ there was almost no communication between Rose and her father. She says a few times she’d come home to find herself locked out. On those nights, she slept in the backyard. Soon after, she started bunking with friends. When Rose finally decided to move out for good, her mom was shocked. “I was like, ‘That’s the most ridiculous thing I’ve ever heard,” she says. But her dad, a social worker, wasn’t surprised. “It came as a (13.10.) _____,” he says. “I don’t mean to sound like an unconcerned parent. When she (13.11.) _____ the decision, my wife and I talked about it. We were not going to hold her back from doing something she wanted to do.” Rose chose (13.12.) _____ in with a friend’s family. She lived there, 10 minutes from home, for five months at the beginning of her senior year last fall. Then Rose moved in with her 20-year-old sister. (Według magazynu SEVENTEEN March 1999 ) 13.0. – przykład A) could B) can C) had been able to Egzamin maturalny z języka angielskiego Arkusz V 5 13.1. A) once too many 13.7. A) should B) one too many B) might C) one too few C) would 13.2. A) had had 13.8. A) down B) will have B) away C) would have C) through 13.3. A) Whatever 13.9. A) one point B) However B) the point C) Despite C) a point 13.4. A) are turning 13.10. A) relief B) turn B) shock C) will have turned C) surprise 13.5. A) While 13.11. A) did B) In B) made C) During C) got 13.6. A) Smaller B) Minor 13.12. A) moving B) move C) Less C) to move PRZENIEŚ ROZWIĄZANIE NA KARTĘ ODPOWIEDZI!
[ Pobierz całość w formacie PDF ] zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pllily-lou.xlx.pl
|
|
Linki |
: Strona pocz±tkowa | : 2008 marzec OKE Jaworzno KLUCZ, maturki, MATURA MATERIAŁY, MATURKI Z KLUCZAMI OKE | : 2004 XII OKE Krk KLUCZ, maturki, MATURA MATERIAŁY, MATURKI Z KLUCZAMI OKE | : 2014 Matura 22.03.2014 odp(1), (4) | : 2014 Matura 25.02.2014 II(1), CZESIOZAPRASZA | : 2014 Matura 08.03.2014 odp(1), (4) | : 2006 st, MATURA !!!, CHEMIA, Chemia R, MATURY | : 2014 Matura 01.03.2014 odp(1), CZESIOZAPRASZA | : 2008 listopad PM Historia PR, Matura z historii | : 2005 maj, Matura 2014, Biologia, Matury biologia - podstawa | : 2012 EGZ WSTĘPNY NA AM ODP, Matura 2014, Egzaminy wstępne na AM |
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plshanti.opx.pl
. : : . |
|